neljapäev, mai 19, 2005

Транспорт

Nagu te võib-olla olete arusaanud on Ukraina, nagu ka tõenäoliselt kõik sellised maad suurte kontrastide maa. Täna pean ma vajalikuks jagada oma mõtteid autode teemal. Nüüdseks on mul selge, et autode eesmärk ei ole siin inimestest üle sõita. Autodel on ilmselt uskumatud amordid ja pidurid, et sõita aukudes ja kimada ning seejärel u 1cm kaugusel laadnalt seisma jääda, et inimesed üle tee lasta. Päeval on siin liiklus tõeline džungel. Liikluseeskirjad koosnevad siin ma arvan sõnadest "Sõida seal ja nii kuidas parasjagu tuju on." The End. Mu meelest väga lihtne. Vahel näeb see kõik tõeliselt naljakas välja, sest kui autotee on 2 realine, siis tegelikult mahub seal sõitma ju 4-s reas, sh võib mõni auto olla risti ja tegelikult võivad kõik neli rida minna ühes suunas. Sest põhimõtteliselt nii saab ka sõita jnejnejne. Lisaks on on siin peamine ühistranspordivaend marsruuttakso, mis on sellised u 20-kohalised minibussid, suhteliselt uued. Lisaks trammid ja trollid, neid ma veel proovinud ei ole. Siin on võimalik osta kuukaart (maksab 33grivnat) või üksikpileti saab osta ainult transporivahendis. Süsteemist arusaamiseks on vaja keelt osata, selle pärast, et süsteemi ei ole. Osades trammides peab maksma kui sisened, teistes kui lahkud. Tramm maksab 0.70 grivnat ja marsa 1.25. Seega kehtib ka seal see üks ja hea liikluseeskirja reegel. Siiski miks ma üldse kirjutama hakkasin on taksosüsteem. See on siin mu meelest uskumatu, sest ka taksosüsteem toimib põhimõttel "Kuidas tuju on", see tähendab, et kõik siin sõidavad taksot:)) See näeb väga naljakas välja. Tähendab siin on selliseid taksosid, mis näevad takso moodi välja ka. Ma sellisega ei ole veel sõitnud. Tõenäoliselt kuna olen sõitnud ainult koos kohalikega. Hind tuleb loomulikult enne sõitma hakkamist kokku leppida. Täna päeval ma sõitsin tõeliselt loksu Žiguli-taksoga ja õhtul tulin kontorisse tagasi Lexus-taksoga. Seega ei tea kunagi ette, mis järgmisel hetkel toimub. Aga see takso leidmine näeb tõeliselt naljakas välja. Eile saatsime koos mu parima sõbranna töökaaslane Iraga Lvovi tädid hotelli ja seejärel kõndisime tänava peal ja Ira ütles: "Noh lähme nüüd koju. Oot, ma hangin meile masina." Seisis tee äärde ja lihtsalt tõstis käe püsti ja u teine mööduv auto peatuski:) Ja nii oli toimunud 2x päeva jooksul veel. Lvovi tädid ütlesid, et seal vähemalt nii ei tööta. Aga siin teevad kõik äri ja kõik on väga avatud ja toredad. Nii palju siinsest transpordi süsteemist. Mu lemmikteema veel tuleb. Siinne imeline riietumisstiil;) Nii et stay tuned!

Kommentaare ei ole: