reede, detsember 23, 2005

Nääripuu

Täna on jõululaupäevaeelne päev, mis Eestis hetkel on pea pühade meeleolus juba jnejnejne. Teate isegi. Minul on täiesti tavaline reede õhtu ainult selle teadmisega, et mujal on tore ja inimesed on diivanil keras ja limpsivd hõõgveini. No pole hullu teen homme sama. Nimelt homme minu juures on jõulupidu. Seega kui kellelgi ei ole midagi teha või kusagil olla, siis selliste inimeste koosolemine toimub just homme minu juures Odessas. Uskumatu. Nii, aga hetkel on mul täiesti jõulumeeleolu. Siiski jõululaule ei julge kuulata, need on kuidagi tuju hävitavate omadustega sel aastal. Kuulan jõululaulude põimikut ja Uait kristmasit homme. Jõulude ajal on mul külas üks teine EVS, tema on Soomest ja tegutseb Kiievis ja nüüd on mul külas ja väga tore on. Eriti kui arvesse võtta eelmise nädalavahetuse pisut keerulist külalist, kes väsitas kohe väga ära ja kelle külastuse tulemusena leidsin ühe olulise uus aasta lubaduse, mida siiski siin avaldada ei saa. Ehk kunagi hiljem.

Nii aga ma pean jagama mõningaid jõuluasju. Sel nädalal olen käinud kahes koolis jõulupeol. Ja olen avastanud, et isegi kui ma maailma ei muuda suurte suurte tegevustega, siis lapse, kel ei ole väga palju lähedasi, jõulupeole minemine muudab juba maailma paremaks. Ja kuigi selle lapse roll näärietenduses on nõiakostüümis seismine või lihtsalt pingil istumine, siis see mõte et sa oled seal tema pärast on täiesti piisav. Ja eriti hea on kui sa veel pilti ka teed. Ja tulemus minul on jõulu või siis nääri tunne ja neil on lihtsalt hea meel. Täna oli pidu ühes Odessa kaugemas otsas asuvas internaatkoolis. Väga armas ja muljetavaldav kool oli. Seal käivad kerge vaimse mahajäämusega lapsed, kes tegelikult on sagedasti pigem sotsiaalse mahajäämusega sest nad on väga vaesetest või puudustega peredest. Mitmetel lastel ei ole ka vanemaid.

Tänasel väga toredal ja lõbusal jõulupeol sai selgeks üks asi, et vanemad lihtsalt alavääristavad meelega vahel oma lapsi. Kui sa ikka tahad, et 4.klassi poiss, et võimalikult tobedalt tunneks, siis tuleb nad riietada nääripeol jänese või päevalille kostüümi. Päevalille kostüümi omanik vist tegelikult armastas oma kostüümi, sest kui oli nende grupi luuletuse kord, siis ta esitas väga huvitava etteaste, mis nagu selgus oli improviseeritud. Ma ei saanudki aru, et kas tal ei olnudki luuletuses osa või unustas ta selle lihtsalt ära:) Aga tema etteaste seisnes ringide tegemises ja kirjeldas kuidas linnukesed tema ümber lendavad ja seemneid nokivad. Lisaks olid peol huvitavad mängud, mis minu rikutuse astet arvestades mu meelest algklasside nääripeo mängud just ei ole. Nt võistlus kahe meeskonna vahel. Üks meeskonna liige hoiab banaani käes ja teine peab selle ära koorima ning sööma ilma käsi kasutamata. Oli pisut veider ja piinlik. (Siinjuures kommentaarina, et see meenutas 1.detsembri Aidsi-päeva üritust, kus muuhulgas oli võistlus mille auhind oli õun kondoomis ja hull bänd, kelle laulja lihtsalt laval karjus ennastunustavalt "Armageddon".)

Nii ja nüüd püänt! Lõpuks on kätte jõudnud aeg ,mil ka meil on hakatud nääripuid püstitama. Osad puud on püstitatud sellistesse kohtadesse, et ma ei ole kindel kas nad on seal koguaeg olnud ja meeletus jõulunäljas näen neid nüüd esimest korda. Täna jõuti põhipuu püstitamiseni. Ja pean ütlema, et midagi nii naljakat ei ole ma kaua aega näinud või kuulnud. Pildi saan esmaspäeval, sest mu oma kaamera ju ei tööta. Aga.... Eesti uudiste baasil mulle meeldib, et osad linnad ehivad päriselt linnas kasvavaid puid ega lõika muid puid. Ja Norra olevat sel aastal Londonile koleda rootskuuse saatnud. Ja kindlasti osades kohtades pannakse püsti ka kunstkuuskesid. Aga nääripuu Odessa moodi?

See eeldab puu ehitamise oskust. Nimelt hetkel ehitatakse Odessa nääripuud Deribasovskajale- kindlasti väga ilus. Aga ehitamine on sõnaotsesmõttes ehitamine. Selleks on püstitatud metallkarkass, kuhu kraanal olevad mehed topivad pisikesi puid. Ja mitte lihtsalt puid vaid ....- männipuid! Jah, see on nii. Odessas ehitatakse näärikuuske väikestest mändidest. Osad on nats kollased ka. Sel ajal kui ma seda meistriteost nägin oli valmis alles latv. Eks õhtul näeb kogu ilu!

Ilusat jõule! Nautige kõike mis selle juurde kuulub!

Kommentaare ei ole: