kolmapäev, november 30, 2005

Sügis Odessas

Odessa ja nüüdne väga hilissügis on uskumatult ilus. Ma olen nagu uues linnas. Endiselt plaanin, et ma pean minema ühel ilusal päeval lihtsalt kondama ja pildistama, sest kuigi suvelon päike, siis nüüd näeb seda linna ilu. Oktoobris kestnud kohutav külmus, mis kulmineerus vist lausa -1 kraadise ööga, sest oli näha väikest jääkirmet. Kuid nüüd on tagasi imeline sügis. Alates laupäevast on olnud väga soe, iga päev üle 10 kraadi ja see on lihtsalt taevalik. Kuid mis on esile toonud uue Odessa. See on see, et puud on raagus. Need kes on Odessas käinud, teavd, et siin on väga palju puid ja need puud on väga suured ja neist ei näinud suvel üldse läbi. Seega täiuslik päikesekaitse. Kuid nüüd on kõik need puud raagus ja puude tagant on välja tulnud kilomeetreid imelisi maju, mis seni on peidus olnud. Lihtsalt imeline!

Ja guljaitav rahvas ikka tõestab end pidevalt. Inimesi on tänavatel jalutamas sama palju kui suvel, nad ainult ei uju. Kuid guljaitamine on siinse rahva hing! Ja see väljendub ka keeles. Minu jaoks võibolla üks naljakamaid avastusi. Ma ei teadnud varem selle sõna ülekantud tähendust, ainult selle otsest tähendust. Seega oli algul väga veider ja naljakas kuulda, kuidas kõik inimesed oma vabaaja lemmiktegevuseks nimetasid - Ja guljaju. Ja seda nii 20 aastased noored mehed, 15 aastased tüdrukud, kõik tänavalapsed ja ka ärimehed. Kuid nüüd ma tean, et guljaju tähendab kõik, mis sa teed peale kodus olemise ja tööl käimise. Seega ka mina guljajun suht palju;)

Kommentaare ei ole: