kolmapäev, november 30, 2005

Segased organisatsioonid

Ma nüüd turtsun pisut. Teema on töö ja selle korraldus. Taustaks, et täna hommikul jõudsin järeldusele, et kõige demotiveerivam element iga töö juures on halb juhtimine või konkreetselt halb juht. Seda ma olen oma suhteliselt pika (kusjuures mõne aasta pärast 20 aastase) töökogemusest järeldanud - kõik algab ja lõpeb ülemusega. Kui ülemus on hea ja kollektiiv halb, siis elab üle, kui mõlemad on halvad, siis on see mõttetu piin ja lihasuretamine.

Niiviisi, aga hetkel ajab mind torisema ja turtsuma siinne töökorraldus, mis puudub tegelikult. Korraldus seisnebki korraldamatuses. Ma olen sellega harjunud ja arvestan sellega täielikult, kuid on siiski hetki kus see ajudele käib. Oluline on öelda, et viimasel ajal olen ma tõeliselt bisi ehk mul on reaalselt palju tööd ja väga põnevat tööd. Nimelt on mul väga hea meel selle üle, et olen suutnud neile siin nn "maha müüa" idee, et nad peavad parandama enda organisatsiooni kommunikatsiooni. Õnneks olen ma siin kuidagi muutunud selliseks veidraks usaldusisikuks, kellele räägitakse salaja oma muresid ja skandaale. Seega ma olen kuidagi taaskord väga informeeritud:) Ja nii selgus, et siin tekkis probleem kellegi võimaliku rahastajaga ja keegi "lõi ta üle" ja mu ülemus ei teadnud mida teha. Igal juhul jõudsime koos järeldusele, et hetkel on ainus infoallikas organisatsiooni u 50-liikmeline personal kellest ainult üks inimene teab millega org kui tervik tegeleb ja kuhu liigub. Seega jõudsime kokkuleppele, et vaja on teha korralik inglise keelne infovoldik, et tutvustada organisatsiooni ka paberil ning lisaks on vaja korralikku kodulehte, et oleks võimalik saada tausta- ja lisainfot. Kõik nö usutavuse huvides.

Niisiis on protsess nüüd käimas. Kõige parem meel on mul selle üle, et nad võtsid omaks ka idee, et koduleht ei pea olema ainult igav partneritele ja rahastajatele suunatud leht, vaid suur osa sellest peaks olema noorteinfo leht. Paljud tänavalapsed veedavad suure osa ajast internetikohvikutes mängides. St, et see oleks võimalus info neile anonüümselt kohale viia. Nii ja nüüd me siis teemegi seda lehte. Või siis tegelikkus on see, et kõik näevad mind kui kodulehe eest vastutajat olukorras, kus minul puudub idee kas selleks raha on ja kes tekstid teeb jne. Sellele keegi ei mõtle. Kõigi jaoks on ok küsida kuidas leht edeneb, kuigi mind ei ole nädala Odessas olnud. Ja nii on mitmete asjadega. See kõik on selline hajali. Siin on küll palju inimesi, kuid nende vastutusvaldkond on väga segane. Siin on ainult kaks inimest kes alati kontoris on - sekretär ja mina. Vahel on tunne, et võibolla on vaba päev, sest kontoris on 3 inimest ja siis järgmisel päeval on 20, kellest pooled ei pea paljuks minu kõrval suhelda röökivas kõneviisis. Seda ka loomulikult ajal kui ma juhuslikult telefoniga räägin. Oeh. Tegelikult peale eelmise nädala konverentsi olen ma tööindu ja motivatsiooni täis. Kuid annan endale teadlikult aru, et ma ei saa võtta liigselt vastutust, mida siin meeleldi tahetakse anda. Mu eesmärk on siiski, et need asjad toimiksid ka pärast seda kui ma lahkun. Igastahes keeruline. Või näiteks just nüüd 1 sek tagasi toimund vestlus. Eelmisel nädalal oli meil koosolek, et mis teemad peaksid olema. Kokkulepe jäi, et nad räägivad sellest ajal kui ma ära olen ja kui tagasi tulen, siis räägivad mulle. Nüüd loomulikult ei ole keegi millestki kuulnud ja leht, millele kirjutasime teemad on kadunud ja sellest on täiesti ükskõik. Apppiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nii ei saa midagi teha, kuid siiski olen ma veendunud, et see mida organisatsioon teeb on vägaväga vajalik ja oleme jõudnud kokkuleppele, et püüan leida uued vabatahtlikud organisatsioonile. Sest siiski see töö on väga huvitav, paljude arengu võimalustega ja organisatsioon vajab väga abi. Kuigi kohati on töötingimused võimatud. Kõik asjad toimuvad siis kui toimuvad, mitte siis kui on kokku lepitud. Kui kohtume hommikul kell 8, siis st, et kõik lahkuvad kodust kell 8. Siia kindlasti ei sobi inimesed, kel on komme nõuda teistelt mingit punktuaalsust vms. Siin tuleb vaadaat kuidas asjad edenevad ja samas jälgida, et pead ei kaota. Ma arvan, et kui siin olles tekitada mingeid ootusi võib päriselt hulluks minna, sest ootuste nurjumine juhtuks 10x päevas.

Kommentaare ei ole: