teisipäev, august 30, 2005

Täna väga lühike sissekanne. Olen teemat, et maailm on kirju korduvalt maininud. Ma arvan, et see leid on siiski üks olulisemaid ja tähtsamaid rahvusvahelise kogemuse osi. Aga nädalavahetusel olin koos minu jaoks uute riikide esindajatega. See tegelikult ei olegi nii oluline, kuid paar vestlust tekitasid mus tunde, et ma pean uuesti kaarti vaatama.
Ma näiteks ei teadnud, et Iraan asub mere ääres. Minu ettekujutuses on Iraan kinnine kõrberiik. Täna kaarti vaadates sain aru muidugi, et kuidas ma üldse nii mõelda olen võinud. Ma ei olnud ka kuulnud midagi zoroastriaani usundist. Ma ei tea kas eesti keeles seda nii kirjutatakse. Teema algas igal juhul selle usundi märgist, mis Iraanist pärit noormehel kaelas oli. Ma arvasin, et see on kotkas. Lisaks sain ma teada, et maailmas on kaks erinevat riiki: Dominica ja Dominikaani Vabariik. Dominicast ei ole ma ealeski midagi kuulnud.
Ma arvan endiselt, et sellised teadmised on vajalikud ja mul on alati hea meel kui mul tekib vajadus maailmakaart aegajalt välja otsida. Ja mulle ei meeldi või õigemini ma ei usu inimestesse, kes peavad selliseid teadmisi tähtsusetuks. Selleks on vajalikud ka sellised programmid nagu näiteks Euroopa Vabatahtlik Teenistus.

Lisan veel, et lisaks tekkis teemaks maailma suurus ja riikide paigutus. Sain teada, et minu aju mõtleb, et kõik mis on Aasias on üksteisele lähedal. Ehk minu ettekujutuses olid Jaapan ja Uus-Meremaa vist sõudepaadiga minemise kaugusel. Tundub, et ma olen ikka täiesti rumal. Mind igal juhul üllatas, et Tokyost lendab Viini ja Aucklandi sama kaua ehk 11 tundi. Seega sõudepaadiga sõidab seda maad ikka väga kaua ja Aasia muutus kohe kordi suuremaks.

Veel soovitav külastada eile avastatud veebilehte optilistest illusioonidest: http://www.michaelbach.de

1 kommentaar:

Krafinna ütles ...

Asja nimi on zoroastrism. Zoroasther on reaalselt elanud isik, nii 7-6 saj. e. Kr. Prohvet. Usundi ideeks siis, et headus ja kurjus on omavahel lepitamatus vastuolus, Ahura Mazda ja Angra Manju vastavalt.