reede, veebruar 10, 2006

Sünoptilised tähelepanekud

Täna sajab Odessa ilusat laia lund, nii et töötee oli lumes sumpamine. Ja täna hommikused juhised minu kodust tööle minemiseks - Kõnni 20 minutit nii, et lumi koguaeg näkku sajaks, siis oledki kohal.

Odessas on üldiselt suhteliselt ideaalne ilm. Siin sajab kõikevõimalikku taevast tulevat väga vähe, õhutemperatuur on hea olnud tegelikult koguaeg ja lisaks on siin väga pehme see ilm. Välja arvatud see mõni nädal tagasi olnud hirmus külm. Kuid üks asi on mind juba suvest peale üllatanud ja on endiselt mõistatus. Siin ei muutu ööpäeva jooksul õhutemperatuur peaaegu üldse. Ja seda nii suvel kui talvel. Mul on korduvalt olnud perioode, kus ma mõtlen, et äkki termomeeter on katki. Nt suvel oli kahtlus, et termomeeter on katki sest u kuuaega ei langenud see kunagi 27 kraadist alla. Suvel kõikus temp vaid otsesest päikesest tulenevalt. Kui mu ema külas oli, siis nende 5 päeva jooksul oli kahtlus, et termomeeter on uuesti katki ja oskab näidata ainult +6 ja see kestis 5 päeva ööpäevaringselt. Eestis on minu meelest alati öösel külm ja päeval külmem või soojem ja see on termomeetri abil tõestatav. Aga siin on mingi müstiline konstant pidevalt! (mis tegelikult on väga mõnus)

1 kommentaar:

Luarvik ütles ...

Mul juhtus sama asi pidevalt NYC elades, pidevalt näitaks kodust kaasa võetud celsiuse kraadiklaas pluss kümmet.