esmaspäev, oktoober 10, 2005

Sügis


Umbes kuu tagasi kirjutasid enamus inimesi, kelle blogisid loen, et Eestisse on jõudnud väga ilus sügis. Nüüd on jõudnud ka Odessasse sügis. Sügis tuli kohe äkki. Eelmisel nädalavahetusel Kievis oli juba sügis ja siis mõtlesin, et huvitav millal sügis Odessasse jõuab. Ja nüüd on ta siin! Laupäeval läksid kastani lehed täiesti äkki kollaseks ja koristajatädid pühivad nüüd lisaks kastanimunadele ka kastanilehti. Platanid ja teised puud on endiselt täiesti rohelised. Lisaks paistab siin pidevalt päike. Viimase siin oldud kuu jooksul on siin vaid korra sadanud, see oli rohkem tibutamine kui päris sadu. Iga päev lõõmab päike. Kui õige koha peal olla saab nina veel ka punaseks. Kuid sügis on tunda ka õhus. Õhk on värskem, kargem, nii et päris iga päev enam plätuga ringi ei jookse ja sügisjope on ka kapist nagisse kolinud. Ning hommikul on toas selline jahedus, et ma nüüd kohe ei suuda otsustada kas hankida endale hommikumantel või lülitada radiaator sisse:)

See pilt on veel suvisema Odessa pilt. Kuigi sel õhtul oli jube külm ja ma kandsin esimest korda paksemat jopet. Siiski pilt on meeletult ilus. Nimelt pildil on Primorski bulevard, mille lõpus paistab Pushkini kuju ja selle taga linnavalitsus. Osade turismiraamtute kohaselt on tegemist maailma kõige ilusama bulevardiga;)

Tänasest on siin jälle igapäevane elu. Chrstian on bäk in välismaal. Minul on käimas sünnipäevaprojekt. Tundub, et tuleb täitsa tore päev. Täna peale tantsu tuleb minna kooki meisterdama. Ma ei ole siin kordagi kooki teinud ja ma ei tea veel kas koogipõhja müüakse. Kui müüakse saavad töökaaslased kräsupead ja kui ei müüda, siis küpsisepead! Mingit pead söövad nad igal juhul. Lisaks on käimas väike reisikorraldusärevus, sest nagu endiselt on selge, et Moldovasse minemine on ikka üks katsumus ja sinna minemiseks peab olema hakkaja ja südikas:) Ma sellest pisut küll juba väsinud. Endiselt ma ei tea viisaprotseduurist mitte kui midagi.

Kuna ma olen enne oma blogi kaudu saanud vastuseid mitmetele küsimustele, siis seekord mind huvitab, et kas keegi teab kas eesti keeles on õigem Kiev või Kiiev. See on mul alati probleem, aga ma ei ole seni kusagilt vastust saanud. Posted by Picasa

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

mina leian, et kohanimede puhul on oigem kasutada originaalile võimalikult lähedast nime kuju nii kirjas kui häälduses st tallinn on ka vene keeles tallinn aga mitte tallin

Nele ütles ...

Esiteks - PALJU PALJU ÕNNE sel toredal päeval!! Teiseks,aegade algusest on Kiiev ikka kahe "i"ga eesti keeles kasutatud. Ja siin ei ole midagi pistmist originaaliga. Nt Genf vist ka ei ole originaalis Genf :), mõned asjad on lihtsalt suupärasemaks tehtud... :)

Hernes ütles ...

oijaaa, ongi täna see tähtis päev...PALJU ÕNNE! või siis sdnem razhdeniem...(Kujutad ette, isegi seda ma ei mäleta, kudias Vene keeles kirjutatakse)

Larko ütles ...

ÕSsi kohanimevalikus on üheselt ja selgelt kirjas Kiiev