esmaspäev, märts 06, 2006

Lihtne nimi

Nimi teatavasti on inimese identiteedis väga oluline asi. Ja eriti vist viimasel ajal on rohkem arutlusel, et kas lihtne nimi on hea või mitte. Igal juhul tundub mulle, et kui maailma sünnib uus laps, siis küsimus ,et "Mis võsukese nimi ka on?" võib tekitada piinlikku momenti, sest see võib olla nii hirmkeeruline, et keegi ei saa sellest aru ja on vaja üle küsida või siis nt vanaema ei oska veel nime korralikult hääldada. Samas ei ole ma kunagi kohanud inimest, kes ei oskaks oma nime hääldada. Nimevahetus on ka huvitav asi. Olgem ausad olen sellele mõelnud, kuid ma ei ole kunagi välja mõelnud, et mis siis parem nimi oleks. Ja kui olen kohtunud inimestega, kes on nime vahetanud, siis olen seda alati küsinud, kuid ma ei ole kunagi ammendavat vastust saanud, et kuidas nad uue variandini jõudsid.

Viimasel kuul Odessas olles puutusin ma kokku seebiooperliku juhtumiga. Ma oma teada ei ole sellest kirjutanud aga võibolla olen ka. Igal juhul saabus ühel jaanuarikuu päeval kontorisse noormees, kes teatase, et tal on amneesia. Ja oligi. Ma arvasin, et selliseid asju juhtub ainult Vaprates ja Ilusates ning Dünastias ka. Noormehel oli kustunud täielikult isikliku info mälu, nt koolis õpitut teadis ta hästi,eriti keemiat. Infot organisatsiooni kohta sai ta ühelt kodutult. Lisaks nägi ta välja selline, et ta kindlasti on kodune laps. Kuid ta ei teadnud mis ta nimi on, kui vana on, kust pärit jnejne. Ta ainult arvas oma nime ja vanust. Mulle tundus see mõte jubedana, et lähed ühel päeval peegli ette ja sulle vaatab vastu inimene, keda sa eales näinud ei ole. Selles osas nimi ja vanus on kuidagi nii iseenesestmõistetavad asjad. Lugu sa õnneliku lõpu veebruari lõpus. Vitali oli olnud haigls ja tal tuvastati psühhiaatriline amneesia, The Way Home tegi temast teleklipi ja näitas seda 2 nädalat erinevates kanalites ning ühel hommikul vanemate naabrid nägidki seda ja tulid talle järgi. Ta oli Odessast u 250km kauguselt linnast ja olevat arvutimängude sõltlane, kel aegajalt on meeleoluhäireid.

Kuid see teema muutus oluliseks, kuna viimase paari kuu jooksul osutus minu seni lihtne nimi ilmkeeruliseks. Sest nimest EPP on võimalik teha väga palju tähekombinatsioone. Ma ainult ei saa aru miks need variandid kõik alles nüüd välja tulid.Seni on kõik inimesed õigevariandiga hakkama saanud. See on see minu jaoks liiga pikk minu eesnime variantide nimekiri:
Appu, Edd, Ebb, Adler, App (kõige populaarsem), Ebby, Epotshka, Masja, Err, Yepp.
Leia veel variante.:)

1 kommentaar:

Morgie ütles ...

ehh... minu vanema lapse nimi on Aap (eks ole lihtne, ilus nimi, üks silp ja kolm tähte) ja seda suudavad ka kohalikud, küll eesti keelt oskavad aga taustalt muukeelsed inimesed kenakesti väänata. App on muide üks versioone ka meil :D

Aga Epu kohta:
Ebu, Ebe, Yeep - näiteks