laupäev, november 24, 2007

I am back:) Ma arvan, et seda lehte küll ei külasta keegi, kuid see ei olegi tähtis. Oluline on mu oma mõtted kirja saada. Vahepeal olen ma endaga olnd nii augus ja see tundus nii paha, et ma ei tahtnud seda hädaorgu kellegagi jagada ja lausa olen kirjutanud esimest korda elus päris paberist päevikut:) Aga viimasel ajal olen mõelnud, et kuna mul on vaja asjade üle väga palju arvata, vinguda ja vahel ka rõõmu tunda, ning see kõik vajab mingitki jagamist, siis plaanisin hakata siia ülestähendama oma neid mõtteid.

Ja alustan kõige pealt ühe küsimusega, mis mul on meeles olnud juba aastaid. See puudutab eesti ja vene keelsete inimeste võrdsust Eestis. Et kui haridussüsteem peaks justkui olema sama ja võrdne jnejnejnejnejnejne, siis MIKS on lõpukirjandi teemad eesti ja vene koolis erinevad. Mis sellest et ühed kirjutavad eesti ja teised vene keeles, siis mu meelest võib samal teemal igas keeles kirjutada. Lisaks ütleb minu tohutu teravsilm, et eesti õpilastelt nõutakse ühiskonnakriitilisust ja vene õpilastelt kirjanduslikuanalüüsi ja poeesiat, paar aastat tagasi meenutasid mulle vene kooli kirjanditeemad lausa 7.klassi septembri esimese kirjandi teemat - mida suvel tegin? Ma ei ole kunagi sattunud kellegagi rääkima, kes suudaks mulle ära põhjendada miks teemad peavad erinevad olema. Vaatamata sellele et ma kahe käega olen kirjandi kui mingisuguse küpsuse hindamise vastane, siis arvan et samad teemad võimaldaksid ju vähemalt kirjutajate mõtete võrdlemist või kuidas?
Kuid otsustage ise:

2007 küpsuskirjandi teemad

Eesti õppekeelega koolides

  1. Eesti mured on ka minu mured
  2. Kirjutatud ja kirjutamata seadustest
  3. Haridus – kas vahend või eesmärk?
  4. Kõigel on hind, aga vähesel väärtus
  5. Mida suudab avalik arvamus?
  6. "Lõbusalt saeb inimkond oksa, millel ta istub" (Mati Unt)
  7. Kunstiteosed, mis on muutnud mu ellusuhtumist
  8. Meedia noore põlvkonna kujundajana
  9. Rahvusriigi võimalikkusest 21. sajandil
  10. "Meie suurim ja hiilgavaim meistritöö on õigesti elatud elu" (Michel de Montaigne)

Vene õppekeelega koolides

  1. Есть книги, которые будут читать всегда
  2. Любимые поэтические строки
  3. От детства до юности вместе с литературными героями
  4. Жизнь дана на добрые дела
  5. Испытание любовью
  6. В чём сила и слабость современного человека?
  7. Интернет открывает мир
  8. Размышляю о современном телевидении
  9. Какую роль в моей жизни играет музыка (театр, кино, спорт)?
  10. Эстония – страна, интересная для туристов
Kõikide aastate teemad leiate siit: http://et.wikipedia.org/wiki/K%C3%BCpsuskirjand

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

miks sa arvad, et keegi ei loe? Olen pool aastat vaadanud pilti siilipoegadest, aga lahe, täna oli see vahetunud uue sissekandega!!!! vaatan pea igal päeval Kristi Kruusi - EVS Krimmis päevikut ja samas alati ka sinu oma avanud, et ehk on midagi uut! Ole tubli! Piret